برای بررسی سایتها به منظور ثبت رپورتاژ آگهی، چند نکته مهم وجود دارد که باید مد نظر قرار دهید تا رپورتاژ شما تاثیرگذار و مفید باشد:
سایت باید دارای اعتبار دامنه بالا باشد (از ابزارهایی مثل Moz یا Ahrefs میتوانید بررسی کنید).
هرچه اعتبار دامنه بالاتر باشد، ارزش بکلینکها بیشتر است.
سایت باید بازدیدکننده واقعی و قابل توجهی داشته باشد.
بازدید بالا یعنی احتمال دیده شدن رپورتاژ بیشتر.
سایت باید در حوزهای مرتبط با موضوع یا کسبوکار شما باشد.
ارتباط موضوعی باعث افزایش تاثیر مثبت رپورتاژ روی سئو و جذب مخاطب میشود.
سایت باید طراحی و محتوای باکیفیت داشته باشد.
تبلیغات زیاد و اسپم بودن سایت، ارزش رپورتاژ را کاهش میدهد.
هزینه ثبت رپورتاژ باید منطقی و متناسب با بودجه شما باشد.
سایتهایی که خدمات نگارش متن رپورتاژ را هم دارند، ممکن است کمک کنند محتوای بهتری تولید شود.
اگر هدف شما از رپورتاژ بهبود سئو است، باید مطمئن شوید لینکها فالو هستند.
Moz (moz.com) برای اعتبار دامنه (Domain Authority)
Ahrefs (ahrefs.com) برای آنالیز بکلینک و ترافیک سایت
SimilarWeb (similarweb.com) برای بررسی آمار بازدید سایت
Google Analytics (در صورت دسترسی) برای بررسی ترافیک واقعی سایت
زومیت (zoomit.ir)
دیجیاتو (digiato.com)
برترینها (bartarinha.ir)
چطور (chetor.com)
خبرگزاریهای معتبر مثل ایسنا، مهر، تسنیم